Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.pcprjarocin.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
STAN DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
Ta strona internetowa jest zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
PRZYGOTOWANIE DEKLARACJI DOSTĘPNOŚCI
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklaracja została sporządzona na podstawie samooceny podmiotu.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do p. Agnieszki Krawczyk pod e-mail: pcpr@pcprjarocin.pl lub telefonicznie 62 505 46 06. Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
OBSŁUGA WNIOSKÓW I SKARG ZWIĄZANYCH Z DOSTĘPNOŚCIĄ
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie mieści się w jednym budynku, który nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Biura Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znajdują się w budynku dworca PKP na I piętrze, gdzie można wjechać windą. Wejście do windy znajduje się w holu głównym dworca PKP. Dojście do windy wyznaczają ułożone na podłodze płyty prowadzące i płyty ostrzegawcze. Na piętro prowadzą wyposażone w poręcze schody, na które wchodzi się od lewej strony budynku lub z holu głównego dworca PKP. Toaleta wewnątrz budynku przystosowana jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pomieszczenia nie mają oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Nie stosuje się tyflomap i dźwiękowych systemów nawigacji. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, powiadomiony telefonicznie pracownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie schodzi na parter budynku i udziela zainteresowanemu pomocy w załatwieniu sprawy. Przy wejściu głównym znajduje się podjazd dla osób poruszających się na wózkach. Obok budynku znajduje się parking dla klientów, w tym wydzielone i oznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
DOSTĘPNOŚĆ KOMUNIKACYJNO – INFORMACYJNA
W Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.