• Slider Image

Deklaracja dostępności

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie: www.pcprjarocin.pl
• Data publikacji strony internetowej: 31.07.2024r.
• Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31.07.2024r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 31.07.2024r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz walidatora WAVE.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Ułatwienia na stronie

Strona internetowa Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami, które można włączyć przy pomocy modułu Dostępność:
• podwyższony kontrast,
• powiększenie wielkości liter,
• wyraźniejsza czcionka,
• podkreślone linki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest: Agnieszka Krawczyk, adres poczty elektronicznej pcpr@pcprjarocin.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer 62-5054606. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Procedura wnioskowo-skargowa

Uprzejmie Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot w publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepis w ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie mieści się w jednym budynku, który nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Biura Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znajdują się w budynku dworca PKP na I piętrze, na które można wjechać windą. Wejście do windy znajduje się w holu głównym dworca PKP. Dojście do windy wyznaczają ułożone na podłodze płyty prowadzące i płyty ostrzegawcze. Na piętro prowadzą schody, na które wchodzi się od lewej strony budynku lub z holu głównego dworca PKP. Przy wejściu głównym do budynku znajduje się podjazd ułatwiający wejście do budynku. Obok budynku znajduje się parking dla klientów, w tym wydzielone i oznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Na terenie budynku istnieje możliwość poruszania się osób niepełnosprawnych z psem asystującym. Toaleta wewnątrz budynku przystosowana jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, powiadomiony telefonicznie pracownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie schodzi na parter budynku i udziela zainteresowanemu pomocy w załatwieniu sprawy.

Aplikacje mobilne

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie nie posiada aplikacji mobilnych.