• Slider Image

RODO

Klauzula informacyjna PCPR | Klauzula informacyjna PZ | Monitoring | Rozmowy telefoniczne



Informacja
o przetwarzaniu danych osobowych

w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie*

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie, dalej PCPR Jarocin. Dane teleadresowe: ul. Dworcowa 2, 63-200 Jarocin, tel.: 62 505 46 06, e-mail: pcpr@pcprjarocin.pl
  2. Funkcję Inspektora Ochrony Danych Osobowych pełni dr n. prawnych Bartosz Mendyk. Z inspektorem można się kontaktować pod adresem: iod@powiat-jarocinski.pl oraz tel. 507-054-139.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej i rehabilitacji społecznej, mających na celu poprawę funkcjonowania rodziny, zapobieganie i przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym oraz dysfunkcjonalności rodzin, skierowanych dla osób uprawnionych na podstawie przepisów prawa.
  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych realizowane będzie na podstawie prawnej określonej przez art. 6 ust. 1 lub art. 9 ust. 2 RODO* i wynikać będzie z przepisów prawa określonych w:
    • ustawie z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
    • ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
    • ustawie z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego,
    • ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
    • ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
    • ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
      oraz innych aktach prawnych określających zadania i obowiązki do realizacji przez PCPR.
      Administrator nie planuje dalej przetwarzać danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane.
  5. Kategorie przetwarzanych danych osobowych: dane zwykłe, szczególne kategorie (wrażliwe) oraz wyroków skazujących i czynów zabronionych.
  6. Dostęp do Pani/Pana danych osobowych znajdujących się w PCPR Jarocin posiadają wyłącznie upoważnieni pracownicy i tylko w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków służbowych. Odbiorcami mogą być inne instytucje publiczne wspierające i współorganizujące pomoc społeczną, w szczególności: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie, Powiatowe i Wojewódzkie Urzędy Pracy, Ośrodki Pomocy Społecznej, Domy Pomocy Społecznej, Centra Integracji Społecznej, instytucje szkoleniowe, Poradnie Psychologiczne, organy administracji rządowej i samorządowej, organy ścigania i sądy. Dane nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.
  7. Pani/Pana dane osobowe pozyskiwane mogą być z instytucji publicznych wspierających i współorganizujących pomoc społeczną, w szczególności: Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie, Powiatowych i Wojewódzkich Urzędów Pracy, Ośrodków Pomocy Społecznej, Domów Pomocy Społecznej, Centrów Integracji Społecznej, instytucji szkoleniowych, Poradni Psychologicznych, organów administracji rządowej i samorządowej, organów ścigania i sądów.
  8. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany przepisami kancelaryjno – archiwalnymi obowiązującymi w PCPR Jarocin zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  9. Posiada Pani/Pan prawo (żądania):
    • dostępu do swoich danych,
    • w dowolnej chwili wycofać zgodę w tak łatwy sposób, jak jej udzielono,
    • do sprostowania (poprawiania) danych,
    • do ograniczenia przetwarzania danych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
      Zakres Pani/Pana praw (żądań) jest ograniczony i wynika z obowiązków nałożonych przez przepisy prawa na administratora. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem dalszego przetwarzania, którego dokonuje się na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane.
  11. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
  12. W przypadku kiedy Pani/Pan podajecie swoje dane osobowe do przetwarzania:
    • na podstawie Pani/Pana zgody – podanie danych ma charakter dobrowolny,
    • dla zawarcia umowy – podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy,
    • wynikającego z obowiązującego przepisu prawa – podanie danych jest obowiązkowe, a niepodanie danych może powodować nieudzielenie pomocy w zakresie pomocy społecznej i rehabilitacji społecznej, mających na celu poprawę funkcjonowania rodziny, zapobieganie i przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym oraz dysfunkcjonalności rodzin (nierozpatrzenie sprawy).


Informacja
o przetwarzaniu danych osobowych

w Powiatowym Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Jarocinie*

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przewodniczący Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Jarocinie, zwanym dalej Zespołem.
    Dane teleadresowe: ul. Dworcowa 2, 63-200 Jarocin, tel.: 62 505 45 82, e-mail: pcpr@pcprjarocin.pl
  2. Funkcję Inspektora Ochrony Danych Osobowych pełni dr n. prawnych Bartosz Mendyk. Z Inspektorem można się kontaktować pod adresem: iod@powiat-jarocinski.pl oraz tel. 507-054-139.
  3. Zespół przetwarza Pani/Pana dane osobowe celem ustalenia niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności, korzystania z ulg i uprawnień, wydania legitymacji dokumentującej niepełnosprawność lub stopnień niepełnosprawności oraz kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych albo ich opiekunów.
  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych realizowane będzie na podstawie prawnej określonej przez art. 6 ust. 1 lit. e i art. 9 ust.2 lit. b RODO* i wynikać będzie z przepisów prawa określonych w:
    1. ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych:
      • rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 lutego 2002 r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 16 roku życia;
      • rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności;
    2. ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym i aktów wykonawczych:
      • rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 czerwca 2014 r. w sprawie rodzaju placówek uprawnionych do uzyskania karty parkingowej;
      • rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie wysokości opłaty za wydanie karty parkingowej oraz warunków dystrybucji blankietów kart parkingowych;
      • rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie wzoru oraz trybu wydawania i zwrotu kart parkingowych.
        Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane. Administrator nie planuje dalej przetwarzać danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane.
  5. Dostęp do Pani/Pana danych osobowych znajdujących się w Zespole posiadają wyłącznie upoważnieni pracownicy i tylko w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków służbowych. Odbiorcami mogą być: Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Poznaniu, zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności w innych powiatach oraz podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany przepisami w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i kancelaryjno – archiwalnymi obowiązującymi w Zespole zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  7. Posiada Pani/Pan prawo (żądania):
    • dostępu do swoich danych,
    • do sprostowania (poprawiania) danych,
    • do ograniczenia przetwarzania danych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
      Zakres Pani/Pana praw (żądań) jest ograniczony i wynika z obowiązków nałożonych przez przepisy prawa na administratora.
  8. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
  9. W przypadku kiedy Pani/Pan podaje swoje dane osobowe do przetwarzania na podstawie wynikającej z obowiązującego przepisu prawa – podanie danych jest obowiązkowe, a niepodanie danych może powodować nierozpatrzenie wniosku o ustalenie niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności, korzystania z ulg i uprawnień, wydania legitymacji dokumentującej niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności, wydania kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych albo ich opiekunów.


Informacja
o przetwarzaniu danych osobowych w systemie monitoringu wizyjnego
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie *

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie monitoringu wizyjnego jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie, dalej PCPR Jarocin.
    Dane teleadresowe: ul. Dworcowa 2, 63-200 Jarocin, tel.: 62 505 46 06, e-mail: pcpr@pcprjarocin.pl
  2. Funkcję Inspektora Ochrony Danych Osobowych pełni dr n. prawnych Bartosz Mendyk. Z inspektorem można się kontaktować pod adresem iod@powiat-jarocinski.pl oraz tel. 507-054-139.
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa, ochrony osób i mienia na terenie PCPR Jarocin oraz ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
  4. Przetwarzanie danych osobowych realizowane jest na podstawie prawnej określonej przez art. 6 ust. 1 lit e) RODO w związku z:
    • art. 4b Ustawy o samorządzie powiatowym,
    • art. 222 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
  5. Systemem monitoringu wizyjnego objęty jest obszar PCPR Jarocin przy ul. Dworcowej 2 w Jarocinie. Przez obszar monitoringu rozumie się pomieszczenia PCPR Jarocin – poczekalnię (hol wejściowy).
  6. Rejestracji (zapisie) danych osobowych w systemie monitoringu wizyjnego podlega tylko obraz (bez dźwięku) wykorzystywany tylko w przypadku potrzeby analizy incydentów naruszenia prawa. PCPR Jarocin nie będzie pozyskiwał ani przetwarzał dodatkowych informacji w celu zidentyfikowania osób, które zostały nagrane w systemie monitoringu wizyjnego (art. 11 RODO*). Dane osobowe zarejestrowane w systemie monitoringu wizyjnego nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane.
  7. Dostęp do danych osobowych zarejestrowanych w postaci obrazu, znajdujących się w systemie monitoringu wizyjnego posiadają wyłącznie upoważnieni pracownicy i tylko w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków służbowych. Każdorazowe zabezpieczenie zdarzeń zarejestrowanych przez system monitoringu wizyjnego odbywa się na pisemny wniosek złożony do PCPR Jarocin. Dane nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.
  8. Wszystkie dane rejestrowane przez systemem monitoringu wizyjnego są zapisywane i dostępne maksymalnie przez okres nieprzekraczający 14 dni. Po skończeniu się miejsca na nośniku informacji (dysku) dane zostają automatycznie nadpisywane (usuwane).
  9. Informujemy, że na podstawie samego obrazu z systemu monitoringu wizyjnego PCPR Jarocin nie jest w stanie zidentyfikować osób na zarejestrowanych tam obrazach i w związku z art. 11 RODO zachodzi przetwarzanie nie wymagające identyfikacji. Zgodnie z art. 11 zastosowania nie mają art. 15 – 20 RODO.
  10. Każda osoba, która została zarejestrowana przez kamery systemu monitoringu wizyjnego ma prawo do:
    • informacji o przetwarzaniu danych osobowych w systemie monitoringu wizyjnego,
    • dostępu do nagrań w uzasadnionych przypadkach,
    • anonimizacji wizerunku na zarejestrowanych obrazach i/lub usunięcia dotyczących jej danych osobowych,
    • przetwarzania danych przez ograniczony czas.
      Każda osoba chcąca skorzystać z przysługujących jej praw wymienionych powyżej, składa pisemne żądanie na adres PCPR Jarocin. PCPR Jarocin zgodnie art. 12 RODO w terminie do 1 miesiąca od daty wpływu pisma, poinformuje osobę składająca żądanie o sposobie realizacji żądania lub jego odmowie.
  11. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.


Klauzula informacyjna dla osób, których rozmowy telefoniczne są nagrywane
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Jarocinie*

Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w systemie rejestrowania rozmów telefonicznych przychodzących jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodziny w Jarocinie, reprezentowany przez Dyrektora (ul. Dworcowa 2, 63-200 Jarocin).

  1. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych dr n. prawnych Bartoszem Mendykiem, który sprawuje nadzór nad ochroną danych osobowych w PCPR realizowany jest za pośrednictwem adresu mailowego kancelaria@drmendyk.pl lub telefonicznie 507-054-139.
  2. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu zapewnienia najwyższych standardów obsługi i bezpieczeństwa:
    • zabezpieczenia interesu prawnego osoby, której dane osobowe zostaną zarejestrowane w systemie nagrywania rozmów telefonicznych,
    • zabezpieczenia interesu prawnego administratora danych na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów lub dochodzenia roszczeń oraz zabezpieczenia materiału dowodowego.
  3. Podstawę przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia RODO – osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu poprzez kontynuowanie połączenia telefonicznego.
  4. Zarejestrowane rozmowy telefoniczne będą udostępniane jedynie upoważnionym osobom i podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów – m.in. organom ścigania, w przypadku uprawnionego żądania wynikającego z zakresu działania takiego organu.
  5. Nagrania rozmów telefonicznych przechowywane będą przez okres nieprzekraczający 1 miesiąca, z wyjątkiem sytuacji, gdy nagranie stanowić będzie dowód w postępowaniu i zostało ono zabezpieczone – termin przechowywania nagrania ulegnie przedłużeniu do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego, dowodowego lub sądowego.
  6. Posiada Pani/Pan prawo do:
    • dostępu do swoich danych (jednak dostęp ten nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób);
    • sprostowania (poprawienia niepoprawnych danych lub ich uzupełnienia wynikającego z błędu przy przetwarzaniu danych);
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
    • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych;
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2), jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
  7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  8. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).





* Obowiązek informacyjny wobec osób, które dane dotyczą, wynika z art. 13 i 14 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)